31. Nemzeti parkok 5.: Little Beehive

2020.09.29

A nemzeti parkok bőven ellátnak minket programmal az év minden szakában. A Little Beehive a Banff National Park (BNP) egyik legnépszerűbb túraútvonala. A szakasz "moderate hike"-ként  (azaz közepes nehézségűként) van feltüntetve a nemzeti park térképén -- a kanadaiaknak. ;) :)

A rutinos hegymászók, akiknek már óvodában is túrabot volt a jelük, játszi könnyedséggel jutnak fel a mások által zihálva megközelíthető hegytetőkre. Könnyen felismered, hogy ki a helyi lakos: egész biztos, hogy spéci túracipőben, túrabottal, rétegesen öltözködve (!) és nagy mosollyal közlekedik a poros, ámde annál gyönyörűbb kilátást nyújtó útvonalak egyikén. Mindenkihez van egy kedves szava, köszönése, egy-egy bátorító mondata. Hiába no, Kanadában járunk, ahol nem szokás morcosnak lenni! :D

Morant's Curve

Mielőtt megmásznánk a Little Beehive-t (a kis méhkaptárt) az arrafelé eső útszakaszon érdemes megállni egy kisebb pihenőre Morant's Curve-nél. A látvány festői, a Bow folyó és a Sziklás-hegység nem tud csalódást okozni. :) A szerencsésebbek elcsíphetnek egy-egy arrafelé haladó vonatot. Ahogy már korábbi posztjaimban írtam, ez errefelé nem gyakori, így az itteniek nagy büszkeségnek tartják, ha a festői látványhoz egy vonatot is lencsevégre kapnak. (Komoly fényképezőgépekkel, fotóállványokkal felszerelkezve várakoznak órákat a kiszámíthatatlanra! ;) ) Mi, arra jártunkkor, kitartó, több mint egy órás várakozás után sem láttunk egy vonatot sem. Csak egy sínek mellett bandukoló sakált-- de az hiszem ez magyar szemmel nézve "nagyobb fogásnak" számít! :D

Lake Louise pára és kis füstfelhőben

Lake Louise-hoz érkezve ismét a csodás kékség fogadott minket, bár ezúttal kisebb pára- és szmogfelhőbe burkolózva. Mint utólag kiderült, aznap, gondatlanság miatt, kigyulladt a közeli Canmore város melletti erdőterület. Sajnos a kaliforniai erdőtüzek is érezhetőek voltak a környékben. Ami bizony hihetetlennek tűnik, mert több ezer kilométerre lakunk az amerikai álom államtól.... De az ezt követő napokban a nyugati partról posztolt képekből látszott, hogy a sárgás, torokkaparó füst valóban tűz miatt telepedett a nemzeti parkok környékre is.

A Lake Louise-i csónakház minden időben festői képet nyújt
Lake Louise

Szerencsére, mi még kifogtuk azt az időt, amikor ez nem volt egyáltalán zavaró.

Az alábbi térképen látható útvonalon, a hoteltől nekiindulva vágtunk neki először a Lake Agnes majd Lake Mirror ill. a Little Beehive "meghódításának".

túraútvonalunk

A kb. 9 km-es szakasz (oda-vissza) egy részét pár évvel korábban már megjártunk, de az útközben elénk tárult gyönyörű kilátás olykor ezúttal is megállásra késztetett.

Úton felfelé, lepillantva Lake Louise-ra
Mirror Lake, háttérben a The Beehive ("méhkaptár") nevű heggyel

Érdemes megjegyezni, hogy van kiépített útvonal gyalog és lóval közlekedőknek is. Ez utóbbi túrák általában kétszer indulnak naponta és fejenként 180 dollárba kerülnek. Kisgyerekes családok valamint idősebbek, mozgásukban korlátozottak körében népszerűek. Mi is haladtunk egy részen az útvonalukon, de a kitett "taposóaknák" miatt inkább a szokásos ösvényt javasolnám. ;)

Úton Lake Agnes-hez lóháton is fel lehet jutni
Már majdnem siker! :) Lake Louise és Mirror Lake (lenn jobbra)
Zen kövek a csúcson
Visszapillantva Lake Agnes (jobbra) és Mirror Lake (balra lenn) bújnak meg a fák és sziklák között

Visszapillantani a már megtett útszakaszra az egyik legjobb dolog egy ilyen hegyi kirándulás alkalmával! :) Így fentről is megcsodálhattuk az Ágnes tavat (kb. középen a képen) , valamint a Tükör tavat (balra lenn). Fenséges nyugalom, nyugtató zöldesség -- nem csoda, hogy ez az egyik legnépszerűbb túraútvonal a Sziklás-hegység ezen részén.

Lake Agnes és Mirror Lake
A tavak: Lake Louise, Lake Agnes és a legkisebb: Mirror Lake

A hegytetőre érve ez a nem mindennapi kilátás fogadott minket. Szerintem hegyet mászni csakis úgy érdemes, ha valamilyen vízfelületre néz a kilátás, és errefelé, hála, ilyenből nagyon sok akad! :) Egy olyan országban, ahol több tó van, mint a világ összes országában együttvéve, két élet sem lenne elég mindet bejárni! Ezt már én is látom, hogy mi épphogy csak elkezdtünk belekóstolni a helyiek által is szívesen látogatott tavak, hegyek, vízesések tengerébe.  :D

Utunk  a csúcsra -- Lake Louise, és szemben a Fairview-hegy
Utunk a csúcsra -- Lake Louise, és szemben a Fairview-hegy

2270 méter magasból ilyen kilátás nyílt a kb. fél kilométerrel alacsonyabb fekvő gleccsertóra. A tó egyik végén épült a híres Fairmont Hotel, amit már ismerhettek a korábbi blogposztjaimból.

Kicsit fárasztó volt, de ez a kilátás mindent megért!!! :)
És ekkor még nem tudtuk, hogy más meglepetés is vár ránk fenn...

Gyönyörködésünket egy kis állatka érdeklődő figyelme vonta el a tóról.  Egy kis földi mókus először bátortalanul mérlegelt minket, majd látva és érezve a kedves fogadtatást, egyre merészebben közeledett a családunkhoz. Jó, jó, kicsit mi is ösztönöztük finom szendvics- és almaillattal! :D Nem kérette sokáig magát. Elfogadta a neki kínált gyümölcsfalatokat, hogy aztán újra és újra visszajöjjön repetáért! Nyilván nem mi voltunk az első emberi lények, akik megkínálták egy kis finomsággal...rutinos róka, akarom mondani, mókus volt. ;)

Titokban figyeltek....
...árgus, éhes szemek, "Hoztál nekem valamit?"
Persze,hogy nem tudtunk ellenállni
...a mókus pedig teljes átéléssel falatozott
Aztán újra és újra visszajött.... :D

Óriási élmény volt -- és nem csak a gyerekeknek! :)))

Földi mókusunk a kedvenc őrhelyén -- pazar kilátás ebédidőben :)
A tavon lévő fekete pöttyök = csónakázók
csónakázók "testközelből"

Ez az a tó, ahová bármikor érdemes ellátogatni; soha nem megyünk el onnan úgy, hogy egy újabb nagyobb élménnyel ne gazdagodnánk! :)

A legközelebbi HAJNALI bejelentkezésemkor fantasztikus képanyaggal szolgálok majd a legnépszerűbb tavak mellől.

#canadaenglish121      #kanadangol

Ha szeretnél értesülni a legújabb blogcikkekről, kérj értesítőt emailben a Kapcsolat oldalon!